derby, baby

Jag sitter med sånt där bananlack på tänderna just nu. Varför känner jag mig alltid som en liten lågstadietjej när jag går till tandläkaren (och hela tiden annars också men det är en annan historia)? Kanske för att mina tänder skulle kunna liknas vid innebandybollen - full av hål.

(Paus för skratt.)

Jag har alltid haft många hål och tandställningar och haft dåligt tandsjälvförtroende helt enkelt. Det är inte på helt lösa grunder som jag brukar säga att jag är smutsig och farlig, mina dåliga tänder är en del av detta (att jag mycket sällan dammsuger hemma och låter hunden sova i sängen och i soffan med sina goa, grusiga tassar är en annan).

Men. Idag hade jag inga hål. Tjoho. Det har dessutom börjat en otroligt trevlig ny tandhygienist på Folktandvården i Olskroken. Han var inte alls så där dömande som tandläkare kan vara utan bara trevlig och skojade om tandtråd istället för att läxa upp mig.


Vad jag egentligen vill komma fram till är att det är derby imorgon.

Göteborg möter Göteborg.

Eller vi i rikitga Göteborg ska möta Härmisgöteborg. Och så vidare. Whatevva.

Det enda riktiga Göteborgsderbyt.

Lundbystrand 19.30.

Kommentarer
Postat av: Tina

2 mål Åsa.....det satt gött:)

2009-10-28 @ 22:12:05
Postat av: Åsa

Japp

2009-10-28 @ 22:16:32
Postat av: Karin

Grattis till segern! Det blev lite nervöst hemma framför datorn på slutet bara...



Härligt att se att det går att prestera när man tillhör den "äldre" generationen också. Magnus rapporterade om ett riktigt klassmål från din klubba när han kom hem! (det andra var säkert snyggt också)



7 baljor på 7 matcher är inte så illa pinkat!

2009-10-29 @ 09:17:55
Postat av: Åsa

Jag gör någon slags sån där sista topp innan jag helt går i graven känns det som just nu. Kanske just för att det inte står så mycket på spel längre, jag är ju ingen ung talang som vill att ett elitlag ska se mig, som det är mycket lättare att spela.

2009-10-29 @ 11:17:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0