Sälen, 29 december 2008

Idag skulle jag åka ner för en grön backe. Alltså en mycket lätt backe. Mitt i den dök plötsligt upp ett jävla stup. Rakt ner. Tyckte jag i alla fall. Efter gråt och typ en timma kom jag ner och ska byta in slalomskidorna mot längd first thing tomorrow.

***

Jag har skrivit kuk så många gånger att det föreslås före både jul och kul.
Min syster sms:ar i mammas kök, dan före julafton.


En sån som man stoppar i rumpan när man har mens.
En av mina resekamrater ska förklara ordet tampong under ett sällskapsspel.


5 januari - då är bredbandet tillbaka



Det har inte sänts ett enda avsnitt av Leila Lindholms olika matprogram utan att hon har sagt muskavadosocker. Har ni tänkt på det? Otroligt störigt.


Imorgon åker jag till Sälen. Sist jag stod i en slalombacke så stortjöt jag och mamma fick tålmodigt knäppa upp mina pjäxor och vandra ner. Jag är mer en längdskidtjej. Vi får se om jag är hel nog att spela träningsmatch nästa måndag.

Gott nytt år.

the bitch is back - temporarily

Alltså, vår bredbandsleverantör har fuckat up det rejält. Därför denna fruktansvärt långa väntan på ett inlägg för många av mina trogna läsare. Håll ut - någon gång kommer det en bredbandsanslutning även till Uddeholmsgatan 13d. Men inte ännu, jag sitter hos svärmor och klickar just nu.

Så, what's up i cyberspace nu för tiden? I innebandyvärlden vill jag sända en tanke om framtidstro för vår älskade sport när jag ser att Eurosport sänder matcher från pågående VM. Det är inte illa det. Visserligen är det Eurosport 2 - men ändå! Det känns lite som i filmen Dodgeball där ESPN the Ocho sänder spökbollsturneringen. Kanalen för alla udda sporter. Men ändå!

I helgen vänder serien. Fasen vad snabbt det har gått att möta alla lag den är säsongen. Det är ju knappt december och redan väntas Färjestaden till tokiga Torpa, det var ju i förrgår vi var på Öland... Så här mitt i vill jag vara den första som helt och hållet raderar mitt serietips. Jag slängde ihop det utan att fundera, det måste noteras, men det är ändock riktigt uselt. Jag vill inte ens länka till det. Ljungby ligger hopplöst sist, det hade jag rätt i. Men vilka blir de andra lagen som åker ur? Både Ingelstad och Surte har bra lag som mycket väl kan börja en klättring redan i helgen (lagen möter dock varandra och jag tror at Surte vinner). En närmare titt i tabellen visar att det kan bli en betryggande seger för oss om vi vinner imorgon. Då har vi ruskat av oss bottenlagen lite grand. Tycker jag att Göteborg ligge i farozonen? Ja, det tycker jag. Jag tror att vi är mycket starkare än at vi åker ur. Men det blir inga tillfällen att slappna av under andra halvan av serien.

När det gäller toppen av tabellen så hejar jag på Södradal men tycker nog att Pixbo spelar den moderna framtisinnebandyn och det är därför inte helt otroligt att de kan ta hem skiten.



När jag slutar spela innebandy (2010, för att skaffa barn) ska jag gå på fotvård varje vecka. Då ska jag slippa klippa bort förhårdnader varje kväll. Då, ska mina fötter skina av välbehag...


Så, nu orkar jag inte mer. Håll tummarna för att jag får internet snart. Ring gärna Alltele och skäll på dem.


Imorgon är det innebandyinflyttningsfest hos mig. Alla goa är välkomna. Hanka kommer!

Puss och kram. Jag älskar er.


P.S. En annan kul grej med T9 och de ord den föreslår är att när man ska skriva Åsa så blir det bra. This I like.

RSS 2.0