Ode to a hall

Jag diktade en egen tolkning av Christer Björkmans Imorgon är en annan dag när jag väntade på att stämpelklockan skulle bli 15.12 och jag kunde pysa hemåt. Fråga mig inte varför just den låten poppade upp i mitt huvud och varför jag kan texten till den. Pinsamt.

Det handlar om Svingelns sporthall som varit i Robertshöjd, senare RBK Göteborg och numera IBF Göteborgs klor sedan Jesus gick i kortbyxor. Föreningens namn kommer och går, men Svingeln består.

Sjung gärna.

Imorgon är jag i en annan hall

Det finns en sporthall som jag går till ibland

den heter Svingeln och den gör vad den kan

för att få mig att svettas mer och mera

så jag stannar hela kvällen

för det är det bästa av ställen


Kom, så länge hjärtat slår

Kom, så länge innebandy är ball

Svingeln är min bästa hall

Kom, så länge lysröret ler
Kom, så länge pusten ger och tar

så fort som jag springer,

Svingeln är min bästa hall


Där finns ett gym och ett skabbigt café

och en ojämn sarg som brukar va med

när jag spelar och längtar efter mera

så jag stannar hela kvällen

för det är det bästa av ställen

Ref.

Träningstiden är som ett timgals i min hand
där sekunder och minuter blir till år
jag vill bara göra mål

Ref. tills man tröttnar.

Ååååå, vad jag hoppas eventuella läsare inser att jag diktar vackrare saker när jag är på allvarligare humör...


Kommentarer
Postat av: Tina

men den va ju jättefin....skulle inte kunna gjort den b ättre själv...

2007-08-16 @ 14:07:22
Postat av: Emil

Nånstans innerst inne så visste jag att du var så här sjuk. Jätteroligt!!
Dina första rader är ju betydligt bättre än originalet! ("hon tycker om mig för jag gör vad jag kan"???).
Hoppas du kommer på söndag. 1400.

2007-08-17 @ 18:20:55
Postat av: Åsa

Tina: Tack, du som diktar så vackert kan nog komma på nåt liknande om du vill.
Emil: Jag veeeet, de första raderna är genialiska. Det blev inget i söndags, som du märkte. Sjuk.

2007-08-20 @ 07:58:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0