körv

Satan vilken dålig inställning jag hade på träningen igår. Men humöret sjönk drastiskt, det blev en såkallad börskrasch i hjärtat, när det meddelades att det skulle bli fys istället för tvåmålsspel. Och då är jag ju den som "ansvarat" för fysen tidigare säsonger.

Det vill säga officiellt tyckt att det är bra att ha fysträning men inofficiellt, vid varje träning, myglat bort fyshalvtimman. Allt för att ni i laget ska ha kul, tjejer! 

Fysträning är inget straff. Men igår kändes det som det. Vi hade inga målvakter och då passade det tydligen bättre med fys. Urk.

Åsså har jag jävligt ont i foten. Plöstligt utan några förhandstips.

Orsak: Okänd.
Behandling: Voltaren och svordomar.

***

Inom journalistiken snackas det mycket om etik. Ska man gå ut med namn och bild på mördare, ska man publicera känsliga uppgifter, ringer man brottsoffer mitt i natten för att få en kommentar och så vidare. Men det snackas inte så mycket om journalistikens verkligt svarta, smutsiga och djävulska baksida: enkäter på stan.

Det är så jävla jobbigt att gå omkring på Frölunda Torg för att stoppa folk och fråga om de vill svara på en fråga och om man får ta en liten bild. Idag räknade jag lite på det och kom fram till att 75 procent säger nej. Jag hatar att gå fram till folk på stan och störa med stora, svarta kameran i högsta hugg. Detta är jag inte utbildad i. Fan, är det ens någon som läser de där spalterna?

***

På skylt utanför Lilla Saluhallen vid torget i Frölunda:



25 SORTERS KORV
FRÅN HELA VÄRLDEN

NÄRPRODUCERAT

BARA SVENSKT KÖTT



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0