kodak moments

Jag kan tyvärr inte hålla med om att det blir en bra balans i nya SEI:s styrelse. Studera namnen här. Någon som kan gissa varför?

***


När jag åkte till jobbet kom Regulate på radion och jag kunde sjunga med i hela låten. Jag som vanligtvis snubblar och har mig när jag ska prata eller sjunga snabbt. Det var ett all time high moment för mig.


***

I torsdags på innebandyträningen nådde jag en all time low moment. Vi skulle ha lite teknikträning. Först skulle jag försöka dribbla bort Jannice under några minuter. Det var katastrofartade dribblingar som utspelade sig i Torpahallen. Sedan skulle vi skottfinta, dra över bollen på backhand och snärta till ett skott. Alltså, just backhandskott är jag inte helt jädra asdålig på, men med en skottfint innan... Gråtfärdig försökte jag gömma mig i kön men nog kom någon elak lagkamrat och drog fram mig; prova nu Åsa, man ska inte kunna allt från början, det är därför vi tränar.

Min klubba har inte kört lika hård egenträning som jag.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har bara en liten aning om vem din elaka lagkamrat va : ) fniss PÖZZ PÖZZ ses i morgon söt

2009-06-15 @ 12:42:08
Postat av: Abbe

Det va jag som skrev tidigare inlägg..Glömde bara skriva mitt lilla namn

2009-06-15 @ 12:43:09
Postat av: Åsa

Jo, det var du din bitch. Haha, det är åldersdemensen som börjar kicka in.

2009-06-15 @ 14:09:44
Postat av: Abbe

Nu tycker jag du är lite hård mot tant Albin :(

Men men det ligger väl i din onda natur och trycka ner oss gamlingar : ) Hi Hi

2009-06-15 @ 14:38:35
Postat av: G.

Min reaktion på SEI var samma som din...du är inte ensam om att ständigt påminnas om patriarkatets otvetydiga makt även inom innebandy!

Vi kanske skulle göra revolution ihop?



...och varför finta innan skott?! Sätt den i mål direkt istället! Spar tid! ;-)

2009-06-15 @ 16:29:20
Postat av: Åsa

Så bra sagt om skottfint där.



Jag gör gärna revolution. Men var ska vi börja?

2009-06-16 @ 09:18:19
Postat av: G.

Tror man måste börja där man står och göra det man är bra på!



I mitt fall handlar det om att i Challs stärka det kvinnliga deltagandet på och utanför planen och kanske så småningom påverka i Göteborg...som ett steg ut i övriga Sverige och världen...utopisk



I ditt fall kanske det är att skriva om det, stärka andra tjejer i föreningen/omgivningen att våga (som t.ex. Jasse gjort) och att när din aktiva tid är över ta steget att vara kvar inom idrotten och inte inta soffläge utan orka fortsätta jobba...även om man får klappar på huvudet och en "lilla-gumman"-attityd i ansiktet rätt ibland! Får dock säga att jag upplevt att de flesta män välkomnar kvinnors delaktighet...så länge de håller sig till knattelag, matlagning och tröjtvättande och inte utgör någon reell maktfaktor med krav på likabehandling! ;-)



Kanske kunde man få till ett litet nätverk kring kvinnligt deltagande på lika vilkor inom Göteborgsinnebandyn...hmm...det tål att tänkas på!

Någon som vill vara med?

2009-06-16 @ 13:53:25
Postat av: Åsa

Jag är med!

2009-06-24 @ 12:46:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0