no beeping today

Nog blev man förvånad när Anna Didriksson inte blev uttagen till landslagslägret i augusti. Och nog blev man ännu mer fövånad när hon sedan meddelar att hon slutar spela. Fast det finns ju så mycket annat i livet än innebandy och det är nog helt rätt att våga släppa den för att satsa på något annat. Jag önskar jag vågade göra det.

När Diddi kom till vårt juniorlag i Älvstranden blev hon ganska snabbt en del i min krets tillsammans med mina barndomsvänner Emma och Linda. Jag var blå, Emma grön, Linda rosa och Anna fick orange. Då var det jazzbyxor och slickade tofsar som gällde. Anna var snabb och stark och vi turades om om att vinna utvisningsligan. Vi hade ett uppspel som gick ut på att jag sög in bollen i hooken och sprang allt vad jag hade längs sargen upp til motståndarhörnet, därifrån passade jag in till Emma som kom på släp i slottet. Ett ganska bra uppspel om jag får säga det själv. Härliga tider.

Lycka till i Norge, Anna. 


***

På tal om förvåning. Något som fick mig att tappa hakan var 12 års straffarbete för de amerikanska journalisterna i Nordkorea.

***

Härom veckan dömde jag ut alla som tänkte rösta på piratpartiet som "lallare" i en diskussion vid köksbordet. Dags att börja respektera dem. Själv röstade jag på Marit Paulsen. You go girl.

Några som jag dock kommer att fortsätta kalla lallare är nationaldemokratkillarna i detta klipp. Ungefär 9.30 in. Killarna bröstar upp sig likt, ja, så som min hund gör när han ska vara lite tuff eller möter en snygg tik. Herre jisses, vilka lallare. Haha, riktiga karlakarlar. Hmpf, män...

***

Idag är beeptestet inställt.

Praise.
The.
Lord.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Killen som håller i inte mindre än två poliser, samtidigt som han sparkar i luften. Kan ingen krama honom litegrann?



Helt ärligt vet jag inte om jag ska skratta eller gråta, men jag brukar välja att skratta.

2009-06-09 @ 21:53:24
Postat av: Åsa

Så kände jag med.

2009-06-10 @ 08:10:48
Postat av: janitza

marit e ingen girl

2009-06-11 @ 22:29:36
Postat av: Anna

Inte illa att snappa upp den nyheten. Lutar åt spel i Norge, jag är ju bara 27 =) Har för mig att vi hade många fina varianter, typ peta-förbi-längs-sargen-kuta-allt-du-kan-hoppas-att-Emma-gör-mål. Haha det var tider det. Och vet du? jag är inte ens nära att vinna utvisningsligor längre. Lycka till nästa år!

2009-06-19 @ 09:53:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0