äntligen

Inget ordnat spel, ingen tillstymmelse till taktik, strategi, framförhållning eller ansvar.

Jag vet inte varför jag tänker på våra tränare när jag kollar på Galenskaparnas VM i inomhusfotboll. (Ååå, så bra.) (Lundbystrand!) Vi har ju ganska mycket taktik. Det är väl Håkanssons och Sivrups slappa inställning till livet som spökar... 


***

Det är inte bara att spela innebandy. Det är en djungel av känslor och tankar som man ska gå igenom bara för att klara sig igenom en vanlig torsdag med träning på kvällen:

Morgon: Vaknar och känner gööött att det är träning idag. Lääängtaaar.

Förmiddag: Börjar tappa suget. Fan, ännu en menlös kväll i Torpahallen med alla idioterna där. Nä, jag slutar efter helgen.

Lunch: Okej, inte efter helgen. Men till juluppehållet.

Eftermiddag: Börjar få tillbaka suget.


17.00: Dags att fylla på en sista gång innnan träning. Ställer pastavattnet på spisen men sätter alltid på fel platta - hatar hushållsarbete. Det börjar pirra i magen inför träningen. Kuuul. Kollar upp från tallriken och ser en golden retriever som står och stirrar på mig i dörröppningen. Han får en tredjedel av min mat.

18.30: Nervös mage. Lite darr på handen. Spelar kort på mobilen för att samla mig. Kommer alltid på någon låt som jag är sugen på att lyssna till på väg till träningen men eftersom min portabla musikspelare har pajat måste jag starta datorn och lägga över den till mobilen. Hinner bara lyssna typ en minut av låten eftersom det inte tar mer att gå till hallen.

***
 
En annan bild från mitt liv.


Kommentarer
Postat av: Dosan

Hahaa...kan känna igen mig i ditt resonemang!!



Men på söndag Åsa- då jävlar!!!!!!!

2009-11-20 @ 09:45:05
Postat av: Åsa

då köööör vi!

2009-11-20 @ 19:22:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0