ett drama i en akt

Jag hade en fönsterputsare här idag som under tiden har putsade vårt sovrumsfönster råkade bjuda ut en tjej. Det blev en ganska gullig historia faktiskt. Jag hörde bara vad han sa men man kan nog föreställa sig den andra personen.


Tar upp sin mobil, ska slå upp polaren Micke bland kontakterna.

Ringer...

- Öh, hallå, vem är det?
- ----
- Å, ursäkta jag har nog ringt fel. Eller... Micke är inte där eller?
- ----
- Okaj, nä men då har jag ringt fel, ursäkta. Hej.



(Pratar för sig själv) Shit, vem fan vad det...

Slår upp Micke en gång till, kollar noga att det är rätt.

- A, tjena det är jag. Vet du vad som hände precis? Jag skulle ringa dig men ringde fel kontakt och jag tror det var en tjej jag träffade ute för typ aslängesedan. Hon heter typ Mikaela eller nåt. Fan vad pinsamt. Jag bara "ursäkta jag har ringt fel".

Samtalet fortskrider om annat och avslutas.
Här tänker jag, berättaren, att det verkligen var pinsamt att ringa upp nån gammal flirt från typ Nivå som det aldrig blev nåt med. Sådana nummer har man ju haft i mobilen vid några tillfällen...

Fönsterputsaren ringer ett nytt samtal efter en kort stund.

- A, tjena det är Danne.
- ---
- Alltså ursäkta att jag ringde, det var ju lite pinsamt men jag skulle ringa min polare Micke.
- ---
-
Skratt. Ja, för det var dig jag träffa, det är la ett halvår sedan? Du bodde i Linné eller var var det? Nej, Vasa var det va?
- ------
- På Hisingen. Biskopsgården.
- ----
- Vadå?
Skrattar. Biskop är la görfint!?
- -----
- Aja... Skrattar igen. Men vad gör du nuförtiden då?
- -----


Samtalet fortskrider med lite småprat.

- Vad händer ikväll då?
- ----
- Okaj, okaj. Men då kanske vi kan ses. Ta en fika bara?
- ----
- Okaj, gött. Har du nåt bra ställe eller?
 

Lite småprat till.

- Men då ringer jag efter jobbet då.
- ----
- Okaj, hej då!



Den här killen gjorde alltså en pinsam blunder men vände det till sin fördel och har en dejt i afton. Sicken fantastisk attityd till sitt eget öde. Den borde man ta efter. 


Kommentarer
Postat av: Emil

Respekt!



Och han såg inte ens hemmafrun som låg på överkastet och betraktade honom...



E.

2009-11-23 @ 19:31:09
Postat av: Tina

underbart:)

2009-11-24 @ 08:21:26
Postat av: Jenny

mysigt : )

2009-11-24 @ 09:39:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0