I am Michael, and I am part English, Irish, German, and Scottish, sort of a virtual United Nations

Så sitter man i Thorpy igen och är tjänstgörande föreningsvaktmästare. Passar på att lyfta dubbla löner genom att skriva några artiklar samtidigt. För ärligt talat, så jäkla jobbigt är det inte att vara tjänstgörande föreningsvaktmästare. Det jobbiga var att gå upp imorse men nu har jag hunnit med ett gympass i skolans förråd här, så jag är nästan nöjd med min söndag hittills.

Tänk att det är de vuxna besökarna i Torpahallen som grisar ner mest. Sötnosarna som spelat matcher här idag, typ pojkar och flickor födda 01, har lämnat det fint och prydligt vid avbytarbänkarna. Men i omklädningsrum och längs publikbänkar står kaffekoppar kvar och kexchokladsmulor täcker golvet. Igår efter herrarnas division 6-match såg det ut som fan i spelarbåsen. Snus, bananskal, diverse chokladpapper, vattenflaskor, spilld Red Bull, tejp och så vidare. Och ändå har jag ställt ut papperskorgar längs hela sargen. Imorse var det en förälder som hade mage att klaga över att kafeterian inte hade öppnat klockan åtta.

Jävla as.

Jag är tjänstgörande föreningsvaktmästare även i veckan och nästa helg så ser jag någon kasta snus eller tejp på våra träningar så är det skott på innanlåret!

Och så avslutar vi med något positivt.

Äntligen är det dags för måndagsträning igen med match till helgen. Jippi.


Ni har väl inte missat Alekurirens grymma innebandybevakning?




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0