dax att flexa pexen

Engelholms tränare har skrivit en jättebra text här. Jag instämmer till fullo. Själv har jag aldrig varit skadad. Visst har jag krämpor, dem broderar jag ju gärna om här i bloggen, men de beror mer på att jag är sliten efter många års hård träning. Jag vill tro att avsaknaden av skador till viss del beror på att jag alltid skött träning och kost och sånt. Jag är ju lite miss goodie two shoes när det gäller det där.

Idag känner jag mig dock allvarligt skadad. Jag har sån jäkla träningsvärk. Efter några säsongers uppehåll började jag gymma på allvar igår igen. Stolt kan Snurrfinten presentera att Mr Snurrfinten har fixat ett avtal med ett gym som ger att vi i IBF får gymma gratis. Jippijahoo. Så, nu ska jag bli bajtig igen.

Jösses, vad jag gymmade förr. I mina tidiga 20-år var jag en riktig gymtjej med monsteraxlar och en rejäl julgran till ryggtavla. (Det är jag på bilderna...) Och det gynnade mig sannerligen i innebandyn. Utan min fysik hade nog mitt spelsinne och teknik inte tagit mig till elitserien och snart 10 år i ettan med mycket speltid. Förr, det var då när vi hade så få centrar i Älvstranden att jag spelade hela tiden under tvåmålet på träningarna. Inga byten och i alla femmor typ. Maxade 75 kilogram i bänkpress, 110 i marklyft och sprang åttan på en kvart.

Okej, kanske inte en kvart. Men jag var bra i alla fall.

Så, jag vill be er i IBF passa på att gymma nu när vi får't for free.

***

Om ni vill fortsätta att håva in saker gratis så ska ni skaffa er en sugarmama i laget. Det har jag gjort och ikväll cashar jag in ett par nya löparpjux.

Med denna cliffhanger lämnar jag er tills nästa inlägg. Vadå? Vem är hennes sugarmama? Vadå cashar in? Ska hon få ett par skor gratis? Å, vad spännande, jag bara måste se nästa avsnitt.


Kommentarer
Postat av: Miljonären ha ha

Ville bara säga att du har verkligen startat säsongen så sjuuuukt bra baby!! Matcherna , träningarna , ja du gör ju allt rätt : ) Kramiz Kramiz !!!

2009-10-02 @ 09:05:16
Postat av: Åsa

Och med mina nya skor ska jag börja springa ute innan träningarna rätt också. Jag är bäst helt enkelt. :)

2009-10-02 @ 09:22:15
Postat av: Josse

Goa ni är :)

2009-10-02 @ 19:28:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0