surt sa räven

Det jag tar med mig från förlusten mot Olofström är inte helt otippat den underbara vändningen vi gör i andra perioden. Från 1-5 efter 20 minuter till 5-5 efter 40. Sedan orkar vi inte vända en gång till. Jag hade ett flertal lägen i sista perioden, till exempel när Svensson (gulle dig, Svenne) "äntligen" passade mig på bortre - men då skjuter man utanför såklart. Blurgh.

Inledningen av matchen vill vi nog glömma. Åter igen var vi lite mesiga i försvaret och minsta lilla misstag eller bjudning straffar sig i den här serien.

Jaja, jag tippade Olofström som etta och det blir svårt att stoppa dem.

''

Dagens andra besvikelse är Den förlorade symbolen. Inte ens i närheten av Da Vinci-koden och dravlet i slutet av boken skummade jag igenom bara. Förutsägbar och trist var den. Det där om att gudomlighet finns inom människan och inte i typ himlen och att alla religioner vill samma sak visste man väl redan. Fast alla amerikanare kanske inte har fattat det ännu.


**

Herrlaget tog en viktig seger i Jönköping idag. Det var la roligt då. Likaså vårt division 2-lag som storvann med 12-0 och har förbättrat sin målskillnad ordentligt i toppen av tabellen. Tant Åsa ska ha lite kvalitetstid (nykter givetvis - match på onsdag) med småtjejerna i IBK i afton så jag kan åka snålskjuts på deras seger och glömma vår fölust.
 
 

Kommentarer
Postat av: Carro

Bra där! Att du hänger med oss det gillar vi Åsa :) Kram!

2009-10-25 @ 13:59:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0