ups and downs i i-landet

Jag har i många år misstänkt att det finns ett hemligt land för hårnålar, tuggummin och hårsnoddar och att portalen till detta land finns i mitt hem någonstans. Ungefär som att det finns en portal i tvättmaskinen vilken genom strumpor flyr till skönare breddgrader, ni vet? Varje gång jag köper hårnålar, tuggummin eller hårsnoddar så tar det några dagar, sen är alla puts väck.

Döm om min förvåning när jag igår hittade någon slags liten koloni till detta land - i min egen ficka! Efter träningen skulle jag värma min lilla hand från den isande oktoberluften när jag kände en, nej, två, tre, nej ännu fler hårnålar i byxfickan. Sex stycken fiskade jag upp. I de relativt nya träninsgbyxorna vi fick i år. 

Var kom de ifrån? Jag har inte sett så många hårnålar samlade på något annat ställe än HM:s hårhyllor. 

Jag la dem fint och prydligt på soffbordet och tänkte att tisdagsträningens frisyr var räddad. 

Så. Var är de nu då? Nu när jag ska börja välja frisyr inför kvällens Torpapass.

Borta. 


True story.


Kommentarer
Postat av: Karin

Du kan lägga till vantar och paraplyer på listan...

2009-10-13 @ 18:57:38
Postat av: Josse

Kommer det inga matchreferat till hemsidan? Ses ikväll!

2009-10-15 @ 13:25:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0