time hurries on, and the leaves that are green turn to brown

Efter tokerierna som var på forumet på innebandynytt trodde jag att det var stopp för de där hutlöst elaka personangreppen som vi dragits med i Göteborgsinnebandyn. Men så fort det ges tillfälle att fälla en anonym kommentar så är någon där och sprider sitt gift.

Senast är det en av göllungarna i vårt lag som fått skit. Det dröjde men innebandy.se tog bort de tråkigaste kommentarerna under förbundskollen division ett. Tack för det.

Åsikter om olika spelare, det har vi nog alla. Ibland är det läge att säga det högt, för att exempelvis förbättra laget. Men det är aldrig läge att vara elak - det är människor vi snackar om. Och jag är av den bestämda uppfattningen att många gömmer sig bakom "jag är bara ärlig" som en ursäkt för att vara dum i huvudet.

***

Igår klarade alla tre femmor sina målsättningar på träningen. Inte det där med att vi skulle göra 29 mål, glöm det, utan att det där om hur många matcher varje femma fick förlora. Ingen femma förlorade någon match = härligt jobbat! Man får se det positiva, tjejer. Gör man inga mål på träningen betyder det att försvaret och målvakterna är kanoners.

***

Och idag är det 15 år sedan min far drog sitt sista andetag. Vart tog de åren vägen? Var är min klocka? Var är min tid?

What happens when we die?
What happens. We return to the place we came from.
I don't remember where I came from.
Ur filmen Timmarna


Kommentarer
Postat av: Karin

Mer positivt - jag har träningsvärk i rumpan idag! :)

2009-09-11 @ 09:55:16
Postat av: Åsa

Bra! :)

2009-09-11 @ 10:35:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0