gör inte idag vad du kan skjuta upp till imorgon

Jag jobbar ju bara som journalist nu och det är ju kul. Förutom att det blir mer tid över till enkäter på stan. Faaan! Idag gick jag runt på Frölunda Torg i en timma, fick en person att svara och sedan åkte jag hem. Jag har ju inte deadline förrän imorgon. Min totala oförmåga att ta tjuren vid hornen rättfärdigar jag med att jag redan skrivit två artiklar idag. Det fyller min dagskvot. Let's do the boring stuff some other day.

Gör inte idag vad du kan skjuta upp till imorgon.


***

Den fantastiska felsägning som Håkansson stod för på träningen igår är nästan inte ens kul att skriva om. Det är fär lätt och förutsägbart. Straffspark, öppet mål, bara att peta in den. Men jag skriver för Nina och Mikas skull, två kvinnor som av olika anledningar inte befann sig i Torpahallen igår. Jag vet att ni gillar dessa smaskiga tungvrikningar, speciellt när de har en sexuell klang.

Vi informerades om att vi kan använda Torpahallens danssal för uppvärmning när vädret är dåligt. Danssalsträning är för män över trettio (fem) ofta lika med aerobics. Aerobics är något slag samlingsnamn för tjejig salsaktivitet för dem. Aerobics är ett svårt ord att uttala:
- Ni kan ju ha sån där erotisk träning där.
Håkansson hävdade att han aldrig sa erotisk utan bara hann säga er innan han insåg vad som höll på att hända och rättade till vokalerna och att det var vi som gjorde kopplingen och hörde vad vi ville höra. Men det var för sent. Erotisk träning it is.

***


Kommentarer
Postat av: mika

Haha! Roligt, synd att jag inte var där!

2009-09-01 @ 14:46:55
URL: http://mikapersson.blogg.se/
Postat av: Ninisen

Underbart! Vi gillar klassiska straffsparkar, Magnus e grym! Tackar for att du fortsatter krydda min vardag har nere, Asa, tack tack... Skrattar och njuter! Och langtar annu mer!

2009-09-02 @ 06:48:00
Postat av: Josse

Åh, nu längtar jag efter ett nytt inlägg...

2009-09-04 @ 12:45:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0