A brave new world

Att herridrott syns och hörs mest i media slås ofta bort med argument som att det finns ett större intresse för herrar än damer. Men det är media som styr det där intresset. Det det rapporteras om, det får publiken upp ögonen för . Jag kan bara gå till mig själv och se hur mitt intresse för damernas fotboll ökande markant i tkat med att media började bevaka dammatcher. Medias ökade bevakning och landslagets framgångar gick hand i hand där ett tag.

Så - om vi inom innebandyn behandlar damer och herrar lika ökar intresset, inte bara för damerna utan också för hel sporten. Om vi behandlar oss själva med respekt och blir förgurndsfigurer för en ny syn på idrott kan publikintresset öka och kanske får till och med elitserien synas i tv till slut...


Vi har stora chanser att som ung idrott (SIBF är lika ungt som jag för övrigt, the sweet, sweet year of 1981) vara nyskapande och moderna men tyvärr tar vi inte chansen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0