käck öppna

Dalens herrar tog en stadig skalp på Pixbo i Czech Open i helgen. Inte för att jag såg matchen, och inte för att man alltid kan lita på försäsongsresultat, men 3-0 är ganska övertygande och jag tror inte det blir Pixbos år i Superligan. Dalen kom för övrigt tvåa efter att ha smakat på sin egen medicin i finalen mot finska SSV, 3-0-förlust.


Matcher mot klubbens herrjuniorer har jag varit med om ett antal gånger. Vi i damlaget har alltid förlorat, i Älvstranden minns jag nån pinsam förlust med typ tjugotalet mål. I Östra SK spelade vi dock ganska jämnt i en utav de två träningsmatcherna mot killarna. Det var heeelt otroligt bra. Sedan åkte vi rakt ur elitserien. Hur som helst, det är kul att se att konceptet fortfarande används. Det är ganska bra träning, att pöjker är snabbare och starkare än flicker är inget att hymla med. 

Balrog har valt att möta division ett-lag och nämner två gånger i matchrapporterna att det var för dåligt motstånd och att det är skillnad mellan ettan och eliten. Hej hallå, det var väl knappast en överraskning utan ett måste att Balrog skulle vinna med minst tio mål. Varför spela mot division ett-lag när man mår så dåligt av att möta sämre spelare?


KAIS Mora måste fixa sin hemsida eller ge ut länken till en bättre om de har nån annan. Den är så dålig att jag får kväljningar. Har de inga datanördar i föreningen?

Det var det hele.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0