Laxerande

Som skrivet ska man inte analysera försäsongsresultat för mycket men att Täby vann över Rönnby var kul. Det var ju ändå nykomlingen mot svenska mästarna. Den sportsliga matchrapporten på Rönnbys hemsida var trevlig också.

Igår blev det en spontan träningsmatch mot vårt division två-lag. Våra nyförvärv löste 2-2-1-spelet fint trots ovanan och personligen spelade jag med min drömfemma, typ. Tänk, jag gjorde mål genom att faktiskt bollen hamnade där jag siktade när jag sköt. Annars dumpade jag mina svagheter som spelare på toppen i min kedja, Challe, som är ca 10 år yngre än den elaka häxan Åsa. Jag sa åt henne att gå mer på mål eftersom jag och min mittkollega, Virre, inte har det i oss att stå framför mål och böka. Det är svårt att lära gamla hundar ny taktik. I bytet efter sprang Challe in framför mål och nätade genast och mitt dåliga samvete för att hon fått ta ansvar för min lathet försvann.

Matchen mellan WIC och Jönköpings herrlag var tydligen inte helt sportslig och Isac Carlsson skyller allt på Jönköping. Gött att han vågar säga sin mening - det kryddar i alla fall i nyhetstorkan. WIC:s Tony Eriksson fick en spricka i revbenet. Han har en tid av att inte kunna skratta eller hosta framför sig. Och, enligt min lagkamrat Tinas utsago, en tid utan att kunna baja ordentligt. Hehe, katrinplommon, någon?

Kommentarer
Postat av: Tina

Haha....så sant så sant....

2007-08-22 @ 14:07:18
Postat av: Åsa

Jag vet att du vet

2007-08-24 @ 16:35:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0