22.19 - 22.22, gulash

Igår efter träningen åt jag en skål gulashsoppa och tre smörgåsar på tre minuter. Faster than lightning.

Träningen som jag nu precis kommit hem från har jag redan glömt. Mjölksyra i låren och klubban och hövvet. Fy sjutton.

I afton har jag fixat två artikar om innebandy.  En om ett damlag som är nya i divission två och en om ett herrlag som är tillbaka i trean efter en kort utflykt i tvåan. Kanske inga viktiga nyheter för innebandyvärlden men oj så sugen jag blev på att spela när jag kollade på träningarna. De hade roligt dessutom, roligare än vad man någonsin kan ha när man är 26 och fortfarande tror att man förändrar världen och idrotten genom att harva i ettan år ut och år in.

Hur som helst, vad jag vill komma fram till är att Radiosporten körde en kort grej på nya tv-avtalet ikväll. Kul. Frågan är bara vad som är sant. Klubbarna förlorar möjligheter till några av  intäkterna från matcharrangemangen och sponsorer men samtidigt sägs det att alla matcher som inte tv-sänds kan arrangeras precis som vanligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0