Väggen producerar ännu lite blandad prosa

Imorse, under powerwalken, kom jag att tänka på alla regler inom innebandyn som har kommit och försvunnit under åren. I begynnelsen, då jag började spela 1992, fick man lov att sätta upp en köttmur på mållinjen vid frislag. Men man fick inte ta klubban över huvudet på motståndaren. Undrar vem som kom på det? Suck, det var tider det. När det inte var så allvarligt och jag irrade runt på plan, med glasögon, den gröna Ale-tröjan och shorts uppdragna till armhålorna.

Your breath makes it hard to breathe, råkade jag sjunga på bänken under träningsmatchen. Det ska vara Your touch makes it hard to breathe. Det förändrade liksom hela innebörden i låten. Din andedräkt gör det svårt att andas. Jag skrattade så att jag fick upp mitt nyss inmundigade vatten i näsan. Man måste underhålla sig själv när man blir vilad en period i en träningsmatch...

SPOILERVARNING:
När Big till slut friade till Carrie i slutet av filmen och inte hade någon ring utan tog den fina skon och trädde på hennes fot som i Askungen så fick jag nog. Frida, som såg filmen för andra gången, släppte allt och lät tårarna strömma, Suss, som också sett den förr, hade nog några tårar på gång men hade också fullt upp med att kolla ifall vi andra grät. Jag tror att Carro tyckte att det var lite, lite fånigt hon med och jag himlade med ögonen i den största båge som mina blå ögon någonsin tagit. Jag kan bara tänka på hur manusförfattarna dunkade varandra i ryggen när de skrev scenen och insåg att kvinnor skulle sitta i biosalongerna över hela världen och lipa och älska Big och tycka att Sex and the city är den bääästa filmen. Känslokall, jag? Nä, jag grät när Samantha köpte hund. Och till alla snygga klänningar. Det var fint det!

Det är jäkligt kul nu när träningsmatchandet börjar komma igång och man får veta hur läget i alla lag är. Favoriterna Färjestaden och Olofström har fått varsin uddamåls-vinst och vi sprang iväg till 11-2. Det ska bli intressant att se vad Utmanarna kan prestera så här tidigt och hur mycket har SödraDal tappat när några av de tongivande spelarna försvann? Jag är lite host, host idag och ska både på bröllop och 25-årsfest på lördag men kommer vara jävligt taggad på söndag då vi möter Vänersborg. En sann värdemätare blir det.

Kommentarer
Postat av: m.p

åsa, du kommer alltid att vara 100 gånger fyndigare än mej. punkt slut. puss

2008-08-19 @ 14:52:45
URL: http://mikapersson.blogg.se/
Postat av: José

Tycker ni är ganska fyndiga båda två. Ska bli kul att spela lite imån igen, har precis fått klubban kapad och hookad av spettet. Ses imån. Pöss!

2008-08-19 @ 19:01:57
Postat av: Ingrid

haha,kul läsning.

Du skulle ha sett hur det såg ut typ 1984... och tidigare... Herrarnas fotbollströjor ner till knäna, träningarna var inte så ansträngande och klubban... ja den var gjord av samma material som "elrör".

Fasen vad jag känner mig gammal... Var du ens född då? rynkar min pappa och suckar

Keep on

2008-08-19 @ 20:03:20
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0