Praha, a summary

Natten mellan söndag och måndag: Det börjar direkt med att någon i herrlaget sover i fosterställning i sin resväska.

Måndag: Spenderar timmar inne i klädbutiken New Yorker. Alex provar och provar och provar och köper en bikini men ändrar sig och lämnar tlllbaka den och tjejerna i kassan är otrevliga och skitsura. 

Måndag, kväll: Inne på Europas största uteställe Music Club vid Karlsbron i Prag är det ingen som dansar på 80-talsgolvet. Men så fadar Billie Jean upp i högtalarna och Åsa flyger upp på golvet med de andra brudarna strax efter. Panelen av killar som har suttit och glott längs väggarna följer snabbt efter, som gräshoppor har de på några sekunder fyllt golvet och börjar sin kamp för att ta sig in i Göteborgsringen. Ingen lyckas.

Tisdag: Det är asvarmt i Prag och vi drar till en utomhuspool. Mycket topless, string och orakade bikinilinjer spanas in.

Tisdag, kväll: Suss kör tranan på dansgolvet.

Onsdag: Upptäcker att Olofström bor på samma hotell. Artiga leenden och hälsningar. Drar runt med Magnus och Magnus och kollar när de dricker öl, typ. Astråkigt, tur att Anna var med. 

Torsdag och fredag: Gruppspel i Czech Open. Två oavgjorda och två vinster ger en andraplats i gruppen och sextondelsfinal på lördagen. Det är olidligt varmt i hallarna och domarna är jättedåliga och de tjeckiska lagen kör skogshuggarstilen men fan vad kul det är att spela.

Lördag: Underläge 2-0 vänds till 2-2 och vinst på straffar. Även i åttondelen vänder vi 2-0 till 2-2 men förlorar på straffar.  Våra supportrar i herrlaget bryter av tutan som våra motståndares publik stör matchen med. 

Innan vi åker till hotellet för att duscha gråter vi när Hanka konstaterar att det var hennes sista match.

Lördag, kväll: Vår tjeck Hanka gifter sig den nionde augusti och vi tjejer som var i Prag har möhippa för henne tillsammans med hennes kompisar från Chodov och Bohemia. Det blir mycket lyckat trots språkbarriärer och att inte många av de svenska tjejerna känner Hanka eftersom vi kommer från olika lag inom IBK/IBF Göteborg. Vi har svensk lektion med Hanka där hon får äta sill, kaviar och knäckebröd och dricka Absolut (bara lite, Hanka dricker inte alkohol). Sedan är det frågesport och personligen är jag hemskt nöjd med att vara den enda svenska som kunde Hankas och Elfies smeknamn (Panda). Min lagkamrat Micha från Chodov var också duktig och hon fick Cinzano Biancon som vi vann.

Sedan kom strippan. Känsliga läsare och mamma varnas.

Feeling hot hot hot. Suss kan inte sitta still, Malin P vill hem till sin pojk och på slutet får vi se hans fillifjong för bråkdelen av en sekund. Att visa hur lång den var, är det enda jag gör resten av kvällen. Longer than Longway. Min man och Carros kille dyker upp mitt under showen men tar det förvånansvärt bra.

Lördag, på stan: Blååååmkuuiiiist, ropar ett killgäng efter Suss. Hon blir igenkänd från matchen tidigare. Suss bästa moment under resan. Jag beslutar att jag SKA ha mitt efternamn på matchtröjan i år.

Anna, Suss och jag äter upp Josses choklad.

Det är knökat överallt. Till slut åker vi hem i förtid men klockan hinner ändå springa iväg till halv två och jag lyckas må illa på söndag trots att det blev en kort utekväll.

Söndag: Hemåt. Suss drar lårkaka och moderkaka-skämtet i taxin. Kramp i magen av skratt. Långa kramar på Landvetter. Puss till alla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0