Ösregn

Ikväll har ett ihopplock av division ett- och division två-laget spelat en spontanmatch mot tjejerna som ska spela junior-SM snart. Vi (de gamla gäddorna, man är inte född 1989 direkt) vann med nöd och näppe med 2-1. Småtjejorna är duktiga, hoppas det går bra för dem i Sävsjö.

De morgnar jag jobbat i Torpahallen och ska till att köra den roliga skurmaskinen har jag föbannat alla förmodade pojkspolingar som slänger snus bakom bänkar och i hörnen. Ikväll slängde jag två förbrukade prillor själv. Det är ju inte jag som jobbar morgon imorgon. Istället ska jag jobba kväll och missa både träningen och när tv4 Sport sänder från elitserien. Snyft.

Anna tillbaka i landslaget. Det värmer ett gammalt Älvstrandenhjärta. Det där World Challange spelas alltså här, i Sveriges bästa och regnigaste stad. Kanske, kanske ska jag orka gå och kolla.

Imorgon ska jag ringa runt till samtliga politiska partier i Ale kommun. Jag kommer vara illröd om örat efter att ha tryckt telefonen hårt mot det. Vad vill jag säga med detta? Ingenting.

Blablabla.


305354-48

Kommentarer
Postat av: Josse

Jag tror jag klarade rebusen!

2008-01-23 @ 22:11:00
Postat av: Jasse

Jag med, jag med!!

2008-01-24 @ 09:29:36
Postat av: Åsa

Bra jobbat! Den är ganska klurig...

2008-01-24 @ 09:33:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0