bejbi vi är födda att springa

Idag skulle vi hjula och slå kullerbyttor på brottningen. Jag stod över.

- Jag kunde inte ens hjula på lågstadiet, sa Nina. Jag spelade fotboll istället.
- Inte jag heller, jag läste böcker, svarade jag.


Sån är jag. Plus att jag har sträckt mig i ljumsken.


***

Det är inte bara floorball som ständigt gnolar i mitt huvud. Min andrasport, platespotting, tar minst lika mycket utrymme. Otroligt jobbig och psykiskt utmattande sysselsättning. Jag ska alltså se alla registrerningsnummer från 001 till 999. I nummerordning. Det började lätt i mars förra året med 001 som vår ena bil har. Vid årsskiftet var jag på 120 och jag siktar på att ta 300 innan 2008 är slut. I söndags hade jag en mycket bra dag då jag tog 220, 221, 222 och 223. Att platespotta är  asjobbigt eftersom jag inte kan slappna av när jag ser bilar. Måste. Kolla. Registeringsnumret. När man bor i en stad är det dessutom bound to happen att man ser bilar rätt ofta. Att köra bil när man har börjat platespotta är livsfarligt efetrsom jag ofta panorerar med blicken över allt annat är rakt fram. Filerna bredvid, parkeringar, mötande bilar. Det postitiva med att jag började paltespotta är att jag nästan fått bort tvångstankarna att bilda ord av registreringsbokstäverna. Om du ser en fejkbrunett, gå, cykla eller köra bil, med flackande men ändå koncentrerad blick, är det förmodligen jag. 

Mina tre favoritnummer: 009, 221 (fattar ni varför?), 747 (Kents bästa låt, ever).

***

Dagens i-landsproblem: Är det någon mer än jag som tycker att det är lite störigt att Challengers fick heta Göteborg de också? Det var ju änna vi som var först med att uppkalla oss efter landets bästa stad. Det kan orsaka förvirring i serien, hör ni det? Plus att Partille inte är Göteborg, så det så. Grrr.


***

Nog hängde man utanför Ullevi i lördags och tjuvlyssnade på Brus. Har inte kunnat sluta lyssna på Radio Nowhere sedan dess. Spingsteen, Ullevi, juni 2003 kommer alltid att vara en av de bästa musikupplevelserna jag haft. Tror jag ska önska Born to run till uppvärmingsskivan.  Vi är ju idrottare, vi är födda att springa runt.


***

Slutligen vill jag citera Gyllene tider:

Ta av din jacka och gamla jeans
för västkustens tjejer är det bästa som finns!

Kommentarer
Postat av: mika

håller med till fullo om FBC Göteborg, var de ingen på svensk innebandy som reagerade när dom sökte det namnet?!



Sen vill jag poängtera att min frånvaro denna vecka återigen inte beror på mina känslor för laget.

2008-07-07 @ 22:44:47
URL: http://mikapersson.blogg.se/
Postat av: András Cz.

Hej Snurrfinten.

Tittar lite då och då i din blogg.

Ser att du gillar KENT och 747.

Skickar dig därför en länk som min son Jacob har gjort med just 747.



http://youtube.com/watch?v=3a5rnT0qxZ0



Floorballhälsningar: András Cz.

Postat av: Åsa

Mika: Ja, precis, vi heter ju i princip samma nu, hur ska förbundet kunna hålla isär oss?



Det blir att koppla på stor charmoffensiven när du är tillbaka om du ska kunna komma in i gemenskapen igen efter så lång frånvaro...

2008-07-08 @ 10:28:04
Postat av: mika

Har du någon gång tvivlat på min charm?

Inte jag iaf.

2008-07-08 @ 22:39:26
Postat av: Åsa

Nä, det är därför jag vet att du fixar att komma tillbaka!

2008-07-09 @ 08:01:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0