Rocky IX

Den som fattar det "roliga" med rubriken vinner en virituell pöss.

Det finns en skog här i närheten som klättrar över ett ganska högt berg och kallas Trollskogen. Som namnet antyder omhuldas skogen av mystik och det var där rövare och allmänt tveksamt folk höll till när staden Göteborg inte sträckte sig så här långt ut. Jag går ofta där med hunden och där är käckt att köra backträning, terräng och intervaller. Idag körde jag trappträning i en murken trätrappa och sedan hopp och studs under bokarna. Där är så skönt under ett tak av ljusgröna löv som släpper igenom ett varmt sommarljus och marken är mjuk av ljusbruna, fallna löv.

Jag kände mig som Rocky i Rocky IV när han tränar i Sibirien. Jag sprang upp till toppen och sträckte ut armarna med utsikt över hela Östra sjukhuset, släpade stockar och brottades med stenbumlingar. Framför mig såg jag hur Olofström och Challengers tränar med sovjetiska high tech-maskiner likt Drago. Dönönödönönönönönönönönööö. Jag rekommenderar verkligen att köra lite terräng även när det gäller hopp och lek, skitbra för koncentrationen och fotlederna.

Nu tror jag visserligen inte att Challengers har råd med sovjetisk high tech. Det gamla trovärdiga ryktet säger att den fina traditionen att bara satsa på herrarna, som länge funnits i Älvstranden, hänger kvar även i nya föreningen. Inte vet jag om ryktet har rätt eller inte men it pisses me off om det stämmer. En av anledningarna till att jag lämnade Älvstranden (förutom att jag behövde nåt nytt efter 8 år) var just att jag var trött på den där herrfixeringen. RBK Göteborg, med Martin Ström vid rodret, visade att de verkligen ville nå någonstans med damlaget, det var helt underbart. De är synd och skam om tjejerna i FBC inte får chansen nu heller. Vi får se.  



Det här är kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0