Ein bisschen Deutsch macht spass auf den Training

Idag sa Madde att jag såg smidig ut när jag förevisade höftcirkelgrejismojs-övningen för laget. Tack, Madde, du är min favvo.

Min syster lånade min bil i förra veckan och när jag fick tillbaka den var den fulltankad men båda mina solglasögon som låg i den saknades. Hur ska jag tolka det?

Vår tjeck lägger alltså av. Snyft. Nu får jag börja härma någon annan som pratar svenska med konstig brytning. Vi har många att välja bland så det ska nog inte vara problem att hitta; skåningar, värmlänningar, norrlänningar, göteborgare, smålänningar, sengångare,  the list is long.

Hur som. Att Hanka ska lägga ner hindrar henne inte från att vara med och träna med oss i Skatås. Tokstollan kör bara försäsongen och försvinner när innebandyn börjar. Hon är drottning i uppochnedvändavärlden.

Min tyska är inte den finaste men jag har skrivit auf Deutsch på jobbet idag så det satt liksom fast i huvudet under kvällen. Imorgon blir det polska, undrar jag hur det ska gå.

Nu är klockan snart 22 vilket betyder att South Park börjar och jag måste bänka mig framför el televisór. I <3 Butters.

Är du nöjd Josefin?

Peace.

Kommentarer
Postat av: Josse

Love you, oder "ich liebe dich" wie mann sagt in Deutch. Sov sött!

2008-06-02 @ 22:56:59
Postat av: M.p

Jag kommer sakna att se Hanka från min spårvagn, sittandes på en cykel i ösregn på väg till träningen. Med ett leeende på läpparna..

2008-06-02 @ 23:06:54
URL: http://mikapersson.blogg.se/
Postat av: Åsa

Josse: Danke schön!

M.p: Vad sorgligt.

2008-06-03 @ 07:58:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0