me like

I första anfallet under gårkvällens tolv minuter basket satte jag en klockren trepoängare. Bollen gick i en urskön båge mot korgen och landade mitt i, med en lätt smekning av nätet. Ungefär som när en simhoppare får ett perfekt nedslag och vattenytan bara väser. Där var min träning räddad och diverse missar i fotboll, ultimate frisbee och handboll spelade ingen roll.

***

Nu lyssnar jag på Sista brevet till Sverige. Sista delen i Utvandrar-serien alltså. Förra veckan började jag gråta två gånger på jobbet när jag lyssnade på Nybyggarna och jag bävar inför när Kristina ska dö här i sista boken. Jag sitter bredvid chefen denna vecka dessutom. Får skärpa te maj. No more fejsbok. 

***

För övrigt anser jag att Henrik Larsson är underbar. PR-trick? Javisst. Har experterna i morgonsoffan fortfarande inte fattat innebandyns storhet? Nej. Men om Henke kommer till Göteborg med sitt klubbfodral (fast han har väl någon som bär det åt honom) så ska jag försöka ta mig in i omklädningsrummet i Lisebergshallen och pussa på honom.

Nu fattas det bara att Allbäck börjar i IBF Göteborg. (ÖIS kommer ju från östra Götet de också.)


Kommentarer
Postat av: suss

Haha! De låter som en plan.. tackla en å annan vakt, hamna på första sidan i gt i rubriken ( desperat fan tacklade ner vakter) haha de hade gått till historien! Föresten kan jag försöka lösa allbäck.. vi kommer rätt bra överens jag å han. :)

2008-11-25 @ 17:15:54
Postat av: Josse

Får vi inget välskrivet matchreferat den här veckan? Mkt att göra med lgh och så misstänker jag. Snyggaste målet på basketen må jag säg



Ses imån!

2008-11-25 @ 18:12:42
Postat av: Anna

Jag orkar inte med ditt intresse för Utvandrarna, Invandrarna och Sista brevet till Sverige. KAN DU INTE FATTA ATT MAN BLIR EXTREMT DEPRIMERAD AV DESSA BÖCKER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det är ju så man vill ta livet av sig.

2008-11-25 @ 19:48:34
Postat av: Frida

Målet va grymt..

Jag satte inte en enda, basket är inte heller min sport, inte heller frisbee eller handboll..



Och Anna: Som Åsa lirade boll i igår på träningen platsar hon i vårt korplag .. =)

2008-11-25 @ 21:09:51
Postat av: Anna

Faan, vad gött! Vi kan behöva en kämpe i vårt lag. Målvakt är du tyvärr för kort för, men kanske mittfält eftersom du orkar springa...hmm...hur brukar det gå när ni lirar fotboll på träning?

2008-11-25 @ 22:27:16
Postat av: Åsa

Suss: Jag väntar på Allbäck då...

Josse: Jag glömmer ju hela tiden!

Anna: Jag orkar inte heller med det. Men böckerna är som en drog. Härliga men inte bra för hjärnan.



Angående fotboll: Jag tror att jag skulle passa på mittfältet eftersom jag har bra spelsinne och fördelade en del riktigt fina bollar på träningen faktiskt. Sedan gör jag nästan alltid något mål när vi spelar, ingen tänker att de behöver markera mig och så står jag där och tåar in bollen.

2008-11-26 @ 08:39:21
Postat av: P_elle

Du får allt ta dig in i omklädningsrummen i Scandinavium om du skall pussa på Henke eftersom matchen mot Helsingborg spelas den 4 jan i Scandinavium.

2008-11-26 @ 08:54:47
Postat av: Åsa

Jaså, men då är det inga probs. Scandinavium är lättare än Lisebergshallen.

2008-11-26 @ 09:48:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0