nobody puts baby in a corner v 2.0

Vi var beredda på ett revanschsuget Ljungby efter deras sjuka 19-0-förlust i förra omgången. Och mycket riktigt var det jämnt och hårt och svårt. Jag tror att det var rutin och mental styrka som avgjorde till vår fördel. Vi drog ifrån i andra perioden och kunde stå emot deras spelvändningar i sista.

Priset för Mest opsortsliga publik går i år till tonårspojkarna i Sunnerbohallen, Ljungby. De buade under vår line up, sjöng den fina gamla ramsan Alla heter Glenn i Göteborg och skrek sopa när någon av oss gjorde något litet misstag eller blev utvisad. Det kan omöjligt vara bra för Ljungbys unga lag att ha ett sådant patetiskt publikstöd. jag bara skarttade åt dem och var glad att jag passerat tonåren.

För övrigt gjorde jag (!) mål. Mika gjorde ett apsnyggt mål och jag hade även tvingat Mika att göra pastasallad till mig. Vilket jag fortfarande skäms för men är evigt tacksam.

Bäst igår: Dirty Dancing på hemvägen. Busstaket lyfte under slutscenerna. (Och alla andra scener med mycket höfter och sexy dancing.)


***

Idag städar vi vår gamla lägenhet och sedan har jag inget internet förrän mot slutet av nästa vecka. Snälla läsare, håll ut! Jag kommer tillbaka. Jag fick ju tillbaka innebandygnistan förra helgen och därmed också lusten att skriva om skiten.

***

- Men, vi skulle ju klä ut oss till tjejer!
Det talades om maskerad och Svensson har svårt att hålla ihop begreppen.

***

En annan version av det hele.


Kommentarer
Postat av: Mika

JAG är evigt tacksam för att du körde mej hem igår!! Puss, ses imorgon!

2008-11-30 @ 12:10:39
URL: http://mikapersson.blogg.se/
Postat av: Jasse

Hahahaha, Svenne är mucho bra på att bjuda på sig själv. Lovely!

2008-11-30 @ 20:45:04
URL: http://jjasse.blogg.se/
Postat av: Josse

Oj vad jag längtar efter ett nytt inlägg! Ses ikväll. Kram

2008-12-03 @ 10:12:15
Postat av: anna

vad hände med dina andra fina blogg åsa?

2008-12-03 @ 22:10:04
Postat av: assisten

Jag längtar också...

2008-12-03 @ 23:00:25
URL: http://assisten.blogg.se/
Postat av: Sara S- your biggest fan

Hur ska jag nu hålla koll på vad ni hittar på? Uppdatera please!

2008-12-04 @ 15:25:38
Postat av: svenne

haha ja ja mena ju inte så men ah fan måste tänka innan ja pratar kanske.. dags vid 20 års åldern haha

2008-12-05 @ 11:48:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0