hjärta Marcus Allbäck

Idag är det skönt att vara öisare. Till och med de som  mosades när läktaren brast på Valhalla igår tycker nog att det är ganska skönt, trots krämpor och blåmärken.

Och Mackan...  En dröm i fotbollsstrumpor. Nu har han nästan lika hög status bland mina manliga idrottsidoler som Jonas Thern och Carl Lewis.

Det kommer bli risk för skilsmässa hemma hos Väggen och mr Väggen när Öis kommer krossa Blåvitt nästa säsong. Vad är en fjuttig Wernbloom mot en urskön Allbäck? Nä, just det. Inget.

Så skönt att vara öisare.

***

Idag har jag ont i huvudet de lux (efter segerchampangen igår). Men ett skinande nytt och skönt rör Treo är införskaffat så kvällens träning är förhoppningsvis inte i farozonen. Jag hörde igår att det bevisats vetenskapligt att hård och utmattande träning kan ge migrän. Det hade jag kunnat säga för flera år sedan då jag alltid hade ont i huvudet efter matcher och hårda gympass. Jag hade gärna stoltserat med att min huvudvärk berodde på träning men tyvärr tränar vi/jag inte lika hårt längre. Det är väl snarare lågtrycket, eller nåt sånt töntigt, som är boven idag.

***

Jag kommer vrida ut det sista ur segerns sötma fram till 17-tiden idag. Sedan ska jag ta med mig de sköna känslorna jag hade innan och under Challangersmatchen till veckans träningar och dra nytta av dem i helgen mot Södradal. Inte tro att vi är världsbäst för att vi vann en match utan utnyttja de känslor som hjälpte oss prestera. Tänker jag rätt i min mentala träning då eller? Jasmine? 

Kommentarer
Postat av: Lisa B

kanske detta kan hjälpa??? http://www.expressen.se/halsa/1.1339649/slipp-din-vark-med-vanlig-salva



2008-10-20 @ 14:52:21
Postat av: Jasse

Klockrent Väggen!!!



Fan, jag diggar ditt nya smeknamn.

2008-10-20 @ 20:10:39
URL: http://jjasse.blogg.se/
Postat av: Anonym

Snälla Åsa!



Treo? "Samma värktablett som din mamma använde"?



Man tar bara två resorb innan man går och lägger sig. Presto! Ingen huvudvärk!



Resorb - det bästa, och sämsta, som någonsin hänt mig.



E.

2008-10-21 @ 18:09:15
Postat av: Suss

"Spela golf med 10 rolexklockor dinglandes runt handleden, hallå träningsvärk?!!



"Du tror väl inte att jag har mördat min egen syrra?"

"Nu ligger du lågt, det finns tillochmed folk som mördar sig själva."

2008-10-22 @ 12:56:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0