Ingen dystopi, trots förlust

Jag sa ju att Stanstad skulle knäppa Olof S på näsan. Och vi möter Stanstad i nästa match. Ack och ve.

Som så många andra redan skrivit var det en uddlös match mellan Göteborg och Södradal i lördags. Ingen glöd och tunga ben. Nä, det var inte roligt.

Mer än så kan jag inte skriva om matchen eftersom den helt puttades ut ur mitt minne av det som hände under hemresan. The Quest for the Lost Car. Laget drabbades av någon slags masshysteri på Freeport, Kungsbacka vid 22.30-tiden. Inget kunde stoppa oss. En storm hade dragit in över västkusten men vi rusade tveklöst ut ur bussen ändå, trotsade regn, isande vind, tunga stenar och vassa skyltar. Till slut hade vi återtagit Dosans bil från den elaka parkeringen. Det var en laganda utan dess like och ett av mina bästa innebandyminnen. MJ var så nöjd att hon startade en grupp på Facebook.

Lördagens lärdom: Parkera aldrig på Freeport!
Lördagens minne: Jag får en bild likt denna när jag tänker tillbaka på Sivan och Sandras skyltarbete.
Lördagens mardröm: Måltorka.
Lördagens ord: Dystopi

 

Kommentarer
Postat av: susss

vad är höjden av lathet? (att sitta på sängen & önska att man låg) . Vad är höjden av snålhet? Att bjuda på utspätt vatten med sugrör med knut på. Örken 1 2 3

2008-10-27 @ 16:04:16
Postat av: ....

Lars ström tog en tur med sin nya elbil. Plötsligt fick han sladd, tappade kontakten och slog en volt. haha

2008-10-27 @ 16:11:52
Postat av: Åsa

Jag gapskrattar. Hur var den där med hoppa över?

2008-10-27 @ 16:45:59
Postat av: Anonym

Nu ska vi se, sa den blinde till den döve, när den lame hoppar höjd!

2008-10-27 @ 22:02:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0