Art History and Visual Studies

Jag fick ett skott rakt på, jag menar verkligen rakt på, snoken under träningsmatchen i lördags. Jag är hemskt nöjd med att ha täckt skottet men lilla näsan var det synd om. Strax efter denna hemska huvudskada gjorde vi mål och när Josefin och jag skulle high five:a missar hon min hand och smashar mig i ansiktet istället. Jag är hemskt nöjd med att vi gjorde mål, men lilla ögat som blev petat i var det synd om. Som tur var så behöll både näsa och öga sina vackra former och jag behövde bara sminka över en röd ring efter ett av innebandybollens 26 hål när Jannice skulle fira sina 25 jordsnurr senare på kvällen.

I övrigt vann vi matchen med 9-0 och det vara aldrig något snack om saken. Det var klassskillnad helt enkelt. Men vi ska nog inte stirra oss till hybris på resultatet utan ta med oss att vi spelar anfallsglatt och hittar många fina kombos framåt.

Idag har jag börjat skolan igen, jag ska läsa Konst- och bildvetenskap för nöjes skull och när jag hinner mellan frilansuppdragen (som ju är sååå otroooligt många). Jag började med att skolka sista föreläsningen. Om det är något som jag är bra på, så är det att glida igenom utbildningar och kurser och med så liten ansträngning som möjligt plocka hem poängen. Jag har läst rätt mycket på universitetet men har nog hoppat över fler föreläsningar än vad jag har varit på. Första tentan kommer jag missa, det står redan klart. Jag kommer att vara på Öland och piska upp Färjestaden när de andra sitter och analyserar konstverk från Mesopotamien och det antika Grekland. Innebandyn framför allt! Hur som helst, lärarna utlovade många föreläsningar i mörker, tittandes på konstverk och bilder och arkitektur. Jippi!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0