Dan före dopparedan

Många spännande matcher i helgen.

Jag kan hålla med Jonna om att det skulle kännas lite knäppt om Surte åker ur och Marstrand går upp. Förlåt Marstrand, men bara som en sådan sak att er hemmahall är helt galen och inbjuder till skogshuggarinnebandy ger mig denna känsla. Det blir en ruskigt tät match mellan Surte och Södradal imorgon. Surte, som tidigare år har kunnat rubba Södradal och Södradal, som krigar om seriesegern. Vilket driver mest - viljan att överleva i serien eller att vinna densamma?

Samtidigt (eller inte riktigt samtidigt eftersom Surte-Södradal spelas klockan sjuka 11.00) möter Färjestaden Ljungby - en på pappret säker seger för ölänningarna. Men underskattning är förlustens grogrund och ska det vara så jävligt att Ljungby inte vinner en enda match i serien? (Notera här att vi ska möta Ljungby nästa vecka och jag är asnervös.) Fast nog tror jag på Färjestaden ändå.

På söndag spelas en mikromatch i Staffanstorp. Stanstad har en mikroskopisk chans att vinna serien och Ingelstad har en mikroskopisk chans att klara sig kvar. Eller ska jag säga nanoskopisk kanske, för den är inte stor.


***

Jag ser inte fram emot att gå upp vid fem imorgon. Blurg. Men att åka buss med laget ska bli kul. Och vem ska väcka Knocken?

Kommentarer
Postat av: Gustafsson

Nästa år är den splitternya hallen byggd, samt att det kommer bli en härlig arena för sporten i Kungälv. Det är inte alltid fördel att spela i Idrottshallen utan bollen studsar även för oss.



Hoppas Surte hänger kvar och vi går upp...



// Martin Gustafsson

2009-02-13 @ 12:12:22
URL: http://marstrandibk.blogg.se/
Postat av: Åsa

Jag hade faktiskt helt missat att det är en ny hall på g. Då ska det ju snarare bli lite kul att möta Marstrand och testa nya hallen!

2009-02-13 @ 13:25:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0