Svar Skogshuggarbandyn

Jag vill egentligen inte ge mig jättedjupt in i debatten kring Marstrand i division ett. Och jag ska absolut inte analysera skillnader och spelsätt i Surte vs Marstrand. MEN det skulle vara mycket roligare att spela mot Marstrand i en ny hall eftersom spelet i de b-lagsmatcher vi spelat i Kungälvs Idrottshall (och någon match för hundra år sedan då MIBK låg i ettan senast) har varit riktigt uselt, från vårt håll och ibland även från motståndarhåll. Som jag skrev så blir det mycket hugg och slag när det studsar och har sig. En ny härlig hall höjer spelet, ger bättre utvecklingsmöjligheter för de yngre spelarna i Marstrand och ger en proffsigare känsla. Och proffsighet behövs i vår serie. Välkomna med det!

Sedan kan man ju se för- och nackdelar med fem Göteborgslag i ettan. Korta och billiga resor (fem kuponger från Göteborg till Kungälv) men ett urvattnat spelarmaterial är två åsikter som jag kommer på utan betänketid.

Sedan undrar jag hur det blir med det där att Pixbo inte får gå upp. När beslutas det kring det? (Ett ganska självklart beslut men jag vill inte ropa hej innan jag kommit över Nordre älv.)

Kommentarer
Postat av: dildo

Om det är så att Pixbo vill gå upp med ett lag till så får dom det ..Så nu kan du sluta fundera på det PÖZZ En liten fågel som viskade det i mitt lilla öra igår : )

2009-02-13 @ 14:58:52
Postat av: Å

Hoppas de inte vill det.

Hur pålitlig är denna fågel?

2009-02-13 @ 15:35:10
Postat av: Anonym

Till dildo, nää man får bara ha 1 lag i förbundserierna (damer från div 1) och eftersom Pixbo IBK spelar i Elitserien och IBF i Div 1 så kan inte Pixbos andra IBF lag gå upp i ettan. Men om nu verkligen Pixbo vill ha ett 3dj lag i en förbundserie så kan dom starta en ny förening t.ex Pixbo IF...

2009-02-13 @ 16:26:45
Postat av: Så här är det:

Men Pixbo IBF kan gå upp i eliten om dem vill... IBK och IBF är olika föreningar. Sen kan man ju fråga sig varifrån ekonomin att ro runt två lag i eliten skulle komma ifrån, när det är rätt taskiga förhållanden för pixbos damer i elitserien redan nu.Om IBF däremot vinner div 2 och laget i div 1 stannar kvar i 1:an kan inte de andra laget gå upp utan tvingas då tacka nej vilket medför degridering till 3:an...

2009-02-16 @ 15:25:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0