blod svett och tomhet

Vi gjorde två jävligt bra matcher i det här kvalet. Även om det blev två förluster så kan jag lämna helgen med huvudet högt. Hade vi gjort mål på några av alla superlägen vi hade idag hade vi kanske vunnit men sådan är idrotten - får man inte in bollen så vinner man inte. Det är väl ingen som direkt gråter över vi spelar i ettan nästa år också, vi hade inte riktigt räknat med det här, men det är surt att förlora, det är det sannerligen.

Några detaljer:
Vakmästaren i Vadsbohallen i Mariestad var görtrevlig mot mig. Jag irrade runt efter en ledig toalett innan matchen och då kom han fram till mig och visade vart jag kunde gå. Jävligt schysst.

Alla luktar fisk i Göteborg är en mycket uttjatad ramsa som folk från Integöteborg (oftast killar som luktar koskit) gärna använder när de möter oss. Jag gillar inte ens fisk.

Nära 1000 personer såg våra två matcher. Kul.

Glöm inte att tacka Jasmine för arret idag.

Bästa känslan i helgen: När Lockerud skulle springa in till Seven nation army - vår seriesegerlåt. Snacka om taggning.

Näst bästa känslan: Att sjunka ner i bubbelbadet igår eftermiddag tillsammans med goa lagkamrater. Det var som balsam för mjölksyrestinna lår och ett trött huvud.

***

Nu är säsongen över och den där hemska tomheten börjar krypa i min kropp. Jag kommer bara närmare och närmare det tillfälle då det är dags att sluta spela, i division ett i alla fall. Eller gör jag det? Fan vad svårt.

Vi har haft en underbar säsong, det har varit en oslagbar kärlek till laget i år. Kan kommande säsong toppa den?

Hur länge ska mitt högerknä orka härda ut?


Vi ska satsa på att ta in unga nyförvärv, under 22 helst. När mitt kontrakt går ut nästa år och jag är 29 - blir det tack och hej Åsa då?

Det blir väl ett år till, trots alla frågetecken kan jag inte släppa det.

Men hur ska vi klara oss utan Nina som ska satsa på en thaiboxningskarriär i Bangkok?

Kommentarer
Postat av: Ingrid

Måndag:

Vad är det för en dag, är det en vanlig dag.. nej det är ingen vanlig dag för det är Snurrfintens födelsedagen hurra hurra hurra. (sång jag lärt mig av Lotta på bråkmakargatan)

G r a t t i s

2009-03-15 @ 21:49:18
URL: http://innebandyenligtmig.blogg.se/
Postat av: Dosan

GRATTIS ÅSA!!! Hoppas att du får en underbar dag!!! Pössis

2009-03-16 @ 09:37:42
Postat av: janizaspriza

hörrödu!!! du ser till å va me ett år till för nästa sesong ska ja köra på....å därmebasta!!!!

2009-03-16 @ 11:16:39
Postat av: Åsa

Tack Ingrid och Dosan!



Janne: Om du ska va med nästa år så ska jag definitivt spela jag med!

2009-03-16 @ 11:47:55
Postat av: Jasse

Grattis på födelsedagen din lilla snärta!

2009-03-16 @ 13:16:55
Postat av: Thaison

GRAAAAAAAATTTTTTTTISSSS!

PÖSS PÅRE!

2009-03-16 @ 17:24:13
Postat av: Linda

Grattis.. Jaha. Var ska jag då spela? Om ni bara ska ta in folk under 22.

2009-03-16 @ 18:10:19
URL: http://assisten.blogg.se/
Postat av: Anonym

Grattis din gamle......om du och Josse spelar kvar så kommer jag o tittar....:)

2009-03-16 @ 19:19:30
Postat av: Tina

det var jag....jag e så gammal att jag glömmer skriva namn

2009-03-16 @ 19:20:14
Postat av: Åsa

Linda: Du kanske kan skaffa falskleg? Lillsyrrans kanske?



Tina: Ojojoj, man märker ju att det har gått utför efter 30 för dig. Stackare.

2009-03-16 @ 21:47:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0