toalettbloggen

Jag säger som pussgurkan Henke Larsson nyss sa i Sportspegeln; det är inte konstigt att motivationen inför en träningsmatch är lite lägre än när det verkligen gäller, speciellt när man kommer upp i min ålder. Så var det i lördags när vi träningsspelade mot Warberg som ska kvala till division ett. Jag hade haft en riktigt pissig vecka med ont i knäna, ont i halsen och dessutom känt mig missförstådd och förbannad på träningarna. Men det var inte läge att ringa tränarna och meddela att ytterligare en spelare föll ifrån.

Tur var väl det, att jag orkade släpa mig till Thorpy. Inte för att vi vann, för det gjorde vi inte (1-2 blev det), utan för att det var jävligt kul att spela med Lisl och Hamstern. Vi la fokus på rätt saker, var jävligt positiva mot varandra och spelade stabilt och ettrigt. Jag fick en självförtroendeboost inför kvalet av er två, tack!


Internationella kvinnodagen, jag säger som jag säger om Ladies Edition, det är bra att det finns men det ska inte behövas.

Nu är det klart att hemmamatchen i kvalet mot Lockerud blir i Valhalla. 15 mars 17.00. Nog skapade detta besked uppståndelse i laget, vi är inte så förtjusta i parketten, för att uttrycka mig milt. Men sist vi spelade en kvalmatch där vann vi faktiskt (7-5 mot Kumla) och jag tror att det kommer bli finemang att vara tillbaka i innerstan, med rätt inställning till det tokiga golvet så blir det nemas problemas. 

För mig skapar snarare matchtiden uppståndelse, jag hade ju tänkt att ha födelsedagskalas på söndag och ge mamma tillfälle att överlämna de bestik jag har önskat mig. (Jag glömde två matlådor och två gafflar på bussen förra lördagen.) Men det blir ju alldeles för sent att dricka kaffe efter matchen om den börjar fem. Och på måndag, själva dagen D, finns det risk att vi har träning och på tisdag är det show med Fredrik Lindström. Muchos problemas aqui.

***

Avslutningsvis något positivt om melodifestivalen: Det var grymt att se två goa kvinnor gå vidare igår. Caroline af Ugglas är så underbart härlig och Dawn Finer har i alla fall en låt med känsla, till skillnad från alla dunkadunka-lättklädda-tjejer-dansar-i-bakgrunden. Hoppas någon av de två vinner. Å så älskar jag Alexander Bard, sicken lirare!

Kommentarer
Postat av: Johan Sjöstrand

Jag utmanar dig! Läs min blogg från idag. :)

2009-03-09 @ 20:20:35
URL: http://blogofinnebandy.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0