uppåt väggarna

1. Färjestaden
2. Göteborg
3. Surte
4. Olofström
5. Pixbo
6. Södradal
7. FBC
8. Ingelstad
9. Stanstad
10. Ljungby

1. Göteborg
2. Södradal
3. Olofström
4. Pixbo
5. Stanstad
6. FBC
7. Surte
8. Färjestaden
9. Ingelstad
10. Ljungby

Vilken tabell är mitt tips, tro? Jo, den som är helt tokig. Fast några lag  där i mitten av tabellen tippade jag i alla fall i närheten av slutplaceringen. Å så Ljungby då.

Nä, aldrig mer.



10. Ljungby
 Hoppas att de unga talangerna fortsätter att kämpa. Det har varit en tuff säsong för dem och vad jag har förstått så har spelarna själva fått dra ett tungt lass. Att de därtill spelar upp sig och blir riktigt bra på slutet är starkt.

9. Ingelstad/ Växjö
Som jag skrivit redan; Robertsson-linan platsar i landslaget (typ) men kanske har laget fallit på ett osäkert försvar. Det känns i alla fall skumt att de åker ur. Jag har alltid gillat laget, de är sportsliga och trevliga.

8. Färjestaden
Jag hade Färjestaden som seriesegrare i mitt tips. Oops. De var hur grymma som helst förra året.

7. Surte
Surte värvade en del tunga namn och de kändes sylvassa innan allt drog igång. Men något fungerade inte när de väl skulle spela seriematcher. Förmodligen har laget blivit starkare av motgången den här säsongen och kan komma tillbaka med besked i höst.

6. FBC
Det var svårt att tippa hur det skulle gå för Challengers. Skulle sammanslagningen innebära att man äntligen kunde satsa lika mycket på damlaget som Älvstranden alltid gjort på herrlaget? De blandade och gav under sitt första år.

5. Stanstad
Nykomlingar med rutin, förlåt att jag tippade er näst sist. Visst har Hööken varit viktig framåt men hela laget ska ha en applåd för ett kompakt försvar som vunnit matcher åt dem.

4. Pixbo
Pixbo har också blandat och gett. De spelar framtidsinnebandy med mycket fart och snabba passningar och blir förmodligen farliga när de yngre spelarna får ännu mer rutin.

3. Olofström
Blekingelaget var väl de enda som gick ut med att de ville till elitserien. Ett lag med unga spelare som har framtiden för sig. Jag tror att den mentala styrkan spelade en roll, när vi slog dem kändes det som om vi var tio huvuden högre mentalt.

2. Södradal
Under RBK-åren var Södradal våra bittra fiender men numera gillar jag skåningarna (hej L!) . Visst trodde jag att det skulle gå lite, lite sämre eftersom man tappade flera tongivande spelare men se, det gick bra ändå.

1. IBF Bäst
Ingen fys, bara mys. Rutin - bara jag och Anna Hellström har sammanlagt spelat i division ett i 20 år (oh, my gådd, generationsväxling behövs). Harmoni i gruppen. Damansvarig har skrivit det så mycket bättre här.


Kommentarer
Postat av: Jasse

Jag längtar till måndag! :)



Men jag är inte där tisdag & onsdag :(

2009-03-06 @ 15:15:51
URL: http://jjasse.blogg.se/
Postat av: Jasse

Louise tar hand om dig ;)

2009-03-08 @ 16:28:44
Postat av: Josse

Hoppas första dan blir kanon nu! You can do it! Ses imån.

2009-03-08 @ 20:46:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0