Fler nakna män åt folket!

Vi som har bloggar, vi tänker i blogginlägg. Man värderar saker utifrån blogworthiness och tankarna formuleras som bloggtexter. Allt som jag är med om analyseras som ett potentiellt inlägg.

I natt drömde jag att jag skrev ett inlägg där jag uttalade mig om vilka som borde bli årets spelare. Rickie Hyvärinen och Emelie Lindström tyckte jag i drömmen.

Och det tycker jag väl nu i vaket tillstånd också. Så, nu har jag skrivit det och mitt undermedvetna kan luta sig tillbaka och notera ännu en framgång.

Min motivering är ytterst banal: VM-guld på den ene och rekordaktig poängdrottning på den andra.

***

Jag har varit ute och sprungit varje dag denna vecka. Följden av detta blev att jag vaknade i morse med en molande, sprängande känsla i nästan hela högerbenet (och ett färdigskrivet blogginlägg i huvudet). Som om två handgranater sprängts, en i höften och en i knät, och splitterskadat hela låret.

Det var dagens Jag har ont i...

***

Är det någon mer än jag som tycker att det är olämpligt att det finns en Sara Bergström som inte är Sara Bergström från Skåne/Boden som var bäst i Sverige för ett antal år sedan? Det har alltså kommit en ny Sara Bergström som också är bra på innebandy. Kul för henne men störigt för oss gamlingar som minns hur det var förr.

***

Det var väl för väl att Warberg tog sig till semifinal. Att Magnus Svensson blev matchvinnare räknar man med numera. No biggy. Heja WIC!

Fler nakenchocker till innebandyn! Det hade kanske ökat vårt mediala utrymme. I Aftonbladet och Expressen i alla fall.


.

Kommentarer
Postat av: Lisa

vad du e duktig som sprungit varje dag. Jag har TÄNKT springa varje dag, räknas det?

2009-03-27 @ 10:19:06
Postat av: Jasse

Lovar du mig att göra det som du sa att du tänkte göra för sporten?

2009-03-27 @ 13:19:15
Postat av: Åsa

Lisa: Jo, men då har du i alla fall ambitioner. Och det är en halv seger. Tänk om du inte ens tänkt på träning, det hade varit illa.



Jasse: Givetvis. Till skillnad från GB Glass så kan jag lova saker.

2009-03-27 @ 13:53:48
Postat av: Linda

Jag stör mig också på att det finns mer än en S.B. Jag har koll på henne men jag försöker intala mig själv att jag inte är gammal.. Kan man skylla på att jag är skåning och därmed vet vem människan är? Jag blir iaf lika förvånad varje gång och tänker; Jasså har hon gått dit..

2009-03-28 @ 08:13:37
URL: http://assisten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0