söndagens

Hoppsansa. Två intressanta resultat idag. Jönköping dängde till Engelholm. Det trodde jag inte. Kul för Jik och en tankeställare för Engelholm.

Husqvarna - Stanstad 2-16. Alltså vi hade nog alla tippat en tvåa i matchen men 16 mål var längesedan man såg i serien. Livsfarliga i anfallszon är de, de där skåningarna. Kom igen nu, Husqvarna, det kan bara gå uppåt från här.

Min största vinst är 27-3 mot Floda med Älvstranden i J18-serien. Då, när man var junior, fanns både en 18-serie och en J20. Vi hade lag i båda serierna ett tag. Jisses så många spelare vi var i truppen. En gång förlorade vi mot Hindås (Hindås dominerade ju innan de gick ihop med Pixbo) med 22-0 i J20-serien i alla fall. Min kompis Linda stod i mål och hon var ganska ledsen. Det är fan inte kul när det rinner i väg så där.


**

Det var en bra dag igår för IBF Göteborg då både vi och herrlaget vann och ligger i serieledning. Och Suss & Co i IBK vann första seriematchen tidigare idag i divison två. Det är inte annat än att man känner sig nöjd när man står i köket och tittar ut mot Torpahallen.

***

Jag är så jäkla nöjd med matchen igår. Det var så kul att få vara den som kan avgöra framåt. Jag är en sån spelare som (nästan) alltid får vara med när det ska stängas igen i slutet av matcher. Tack vare mina defensiva kunskaper alltså och knappast för att någon a-lagstränare någonsin har tyckt att jag är bra i anfallszon. Och som vi alla vet är det goda anfallsspelare och målskyttar som får all cred. Och det svider så här efter snart 10 år i division ett. Men igår, då fick jag vara med om att avgöra. Min femma var bra både framåt och bakåt. Enormt bra för självförtroendet här hos en nybliven forward.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0